ADAC téli gumiabroncs teszt 2021

ADAC//Audi téligumi teszt, Ivalo-Finnország

ADAC téli gumiteszt 2021

A hideg idő közeledtével érkeznek az első gumiabroncs tesztek, köztük az ADAC teszt. Cikkünkben az ADAC német autóklub 2021-es téligumi tesztjének bemutatásával szeretnénk segíteni a téli évszak felkészüléséhez.

A téli gumiabroncsnak biztosítania kell a megfelelő tapadást havon, jégen és nedves körülmények között, mindezt a lehető legkevesebb üzemanyag felhasználással. A német ADAC teszten számos más kihívás is vár a gumiabroncsokra. Ilyen például az aquaplaning, a menetstabilitás és a tartósság megmérettetése.

Mielőtt döntene, nézze meg az ár/érték arányt is, mert nem mindegy, hogy mennyit tud költeni a megfelelő méretű gumiabroncsokra.

A tesztben szereplő Gumiabroncs Méretek:

ADAC Téli tesztelés egyik fotója egy Audi gépjárművel, melyet Ivaloban, Finnországban készültek.

Téligumi teszt 225/50 R17 (2021)

A hideg évszakban elengedhetetlen a megfelelő tapadás havon, jégen és nedves úton – a téli gumik pedig erre kínálnak megoldást a nap bármely időpontjában. De melyik a legjobb a tesztelt 18 abroncs közül?

A vizsgált méret 225/50 R17 a V sebességindex (240 km / h). Olyan járműveknél terjedt el, mint, például Audi A4 vagy a BMW 3-as. A 2021-es téli gumiabroncs-teszthez 18 ilyen méretű modellt helyeztek a górcső alá. Jó hír, hogy három gumiabroncs különösen ajánlott minősítést kapott, a széles középmezőny pedig tizenhárom gumival továbbra is jól teljesít.

Nagyon kiegyensúlyozott: az első hármas

Dunlop Wintersport 5, a Michelin Alpin 6 és a Goodyear UltraGrip Performance + fenntartások nélkül ajánlható. Mindhárom jó eredményt hoz minden fő kritériumban, így kiegyensúlyozottan jól szerepeltek a teszten, azonban azt tudni érdemes, hogy ezek magasabb áru termékek.

Sikerül a Dunlopnak rekordot felállítania havas körülmények közt – a felső hármas legalacsonyabb üzemanyag -fogyasztásával büszkélkedhet. A Michelin Alpin 6 viszont hagyományosan a legkevesebb kopást mutatja. A Goodyear pedig valahol középen áll, minden úttípuson jó teljesítményt nyújt, de sehol nem éri el a legjobb eredményt.

Széles középmezőny

Az ADAC megítélése szerint “megfelelő” gumiabroncsokat Krisalp HP vezeti a Michelin leányvállalatától, a Kleber -től , amelynek nedves vezetési jellemzői valamelyest elmaradnak a teszt legjobbjaitól.

Az értékelés némileg világosabb a következő négy gumiabroncs esetében. A Bridgestone Blizzak LM005 csak hóban teljesített megfelelően. A Continental WinterContact TS 860 általános besorolása gyengült a száraz úton való szereplése miatt.

Nexen Winguard Sport 2 jó féktávolsággal szerepelt száraz időben, illetve stabil vezetést biztosít jeges úton, ugyanakkor kopási eredménye rosszabb eredményt mutatott. Kínálatunkban a koreai gyártó termékei már javarészt a vadonatúj legmodernebb technológiával felszerelt, csehországi gyárból érkeznek.

Márka mintázat ADAC minősítés Száraz út Nedves út Havas út Jeges út Kopás Fogyasztás Zajszint
Dunlop Winter Sport 5 2,3 2,4 2,5 1,5 2,5 2,5 3,4 1,7
Michelin Alpin 6 2,3 2,1 2,3 2,4 2,2 1,5 3,1 2,2
Goodyear UltraGrip Performance + 2,5 2,5 2,5 2,2 2,5 2,5 3,0 2,2
Kleber Krisalp HP3 2,7 2,4 2,7 1,7 2,2 2,5 2,8 2,0
Bridgestone Blizzak LM005 3,0 1,9 1,6 2,8 2,4 3,0 3,3 2,0
Continental WinterContact TS860 3,0 3,0 1,9 2,1 2,2 2,5 3,0 1,9
Nexen Winguard Sport 2 3,0 2,8 2,8 2,6 2,1 3,0 2,7 2,4
Vredestein Wintrac Pro 3,0 2,3 2,3 2,2 2,5 3,0 3,4 2,0
ESA+TECAR SUPERGRIP PRO 3,1 3,1 2,8 2,1 2,3 2,5 3,1 1,4
Sava Eskimo HP2 3,1 3,0 3,1 2,2 2,4 2,5 4,0 1,9
Fulda Kristall Control HP 2 3,2 3,2 3,0 2,4 2,5 2,5 3,7 1,8
Firestone Winterhawk 4 3,3 3,3 2,1 1,9 2,1 2,5 2,9 2,2
Nokian Snowproof P 3,3 2,2 3,3 2,7 2,1 2,5 2,8 1,9
Pirelli Winter Sottozero 3 3,3 3,3 2,9 1,6 3,0 2,5 3,6 2,3
Toyo Observe S944 3,3 2,5 3,3 2,9 2,1 3,0 3,4 2,4
Maxxis Premitra Snow WP6 3,4 2,1 2,3 3,4 2,8 3,0 3,4 2,2
Goodride Z-507 Zuper Snow 5,5 3,8 3,3 5,5 3,1 3,5 3,8 2,1
Linglong Green-Max Winter UHP 5,5 3,5 5,5 2,2 2,4 2,5 3,3 2,3

Téligumi teszt 195/65 R15 (2021)

Az új járművek gumiabroncs-mérete folyamatosan növekszik: az idei 195/65 R15 tesztméret a T sebességindexben még Magyarországon is a 2. legkeresettebb méret – legalábbis a téli gumi szegmensben. Kompatibilis alsó középosztályú járművekkel, mint például az Opel Astra vagy a VW Golf.

Alapvetően nagyrészt pozitív következtetést lehet levonni a 16 modell megmérettetéséből, és ezért csak feltételesen ajánlott – négy abroncsmodellt „jónak”, tizenegyet pedig „kielégítőnek” minősítettek.

Fontos: a személyes vezetési stílus

Érdemes alaposabban szemügyre venni ilyen szempontból az abroncsokat, mert az egyéni vezetési stílustól függően akár egy kielégítő (és általában olcsóbb!) tesztjelölt személyes használatra ajánlhatónak bizonyulhat. Az ADAC teszten a mezőny egyik szereplője sem mutat (súlyos) gyengeségeket sem száraz, sem nedves időben, ezért jó minősítést kap ezekben a fő kritériumokban. Csak két gumiabroncs marad el a jó minősítéstől havas körülmények között. Minden tesztjelölt jó minősítést ért el a jégen és az üzemanyag-fogyasztás tekintetében.

Figyelemre méltó: Ha megnézzük a kopási teszt eredményeit, észrevehető, hogy a teljes mezőny átlagos várható futásteljesítménye nem különösebben magas, körülbelül 27 300 kilométer. A hatótávolság 34 400 (Michelin) és 21 800 kilométer (Maxxis) között van.

Nagyon kiegyensúlyozott: a négy éllovas

Négy ilyen téli gumiabroncs kapta az áhított ADAC “jó” minősítést: a Dunlop Winter Response 2, a Goodyear UltraGrip 9+, a Michelin Alpin 6 és a Vredestein Wintrac modellek. Jó minősítést kaptak, mert minden fő kritériumban kiegyensúlyozott eredményt mutatnak.

A Dunlop és a Goodyear jó száraz teljesítményt nyújtanak, különösen havas lejtőkön. És bár a Dunlop Winter Response 2 még mindig optimalizálja gazdaságos üzemanyag-fogyasztását, az UltraGrip 9+ valamivel tovább megy a nedves és jeges úton való teljesítmény tekintetében. A Michelin Alpin 6 hagyományosan jó kopást mutat. Ár érték arányban ajánlásunk a Kumho WP51. Ha a gazdasági-ökológiai szempont különösen fontos valaki számára, akkor a Vredestein jó választás lehet: a legalacsonyabb üzemanyag-fogyasztást ötvözi az alacsony kopással.

A mezőny másik fele

A fenti csoport mögött kiemelkedő a Michelin vállalat márkája a BFGoodrich g-Force Winter2 és a Continental WinterContact TS 860, amelyek csak az egyik fő kritérium leértékelése miatt maradtak le a jó összértékelésből. Mindkettő jó minősítést ér el a kopás-tesztben, és jól teljesít havon, jégen egyaránt. De száraz és nedves utakon ellentétesen viselkedtek: míg a BFGoodrich uralja a száraz utakat, a nedves teljesítménye – a tesztmező alapján – már nem elegendő a jó minősítéshez.  A Continental másrészt nedves utakon a legjobb eredményt éri el, de száraz körülmények között enyhe gyengeségeket mutat.

Kínálatunkban a Continental WinterContact TS860 utódja a TS870 már elérhető.

Túl magas kopás

Négy gumiabroncsnak van egy közös vonása: mindannyian viszonylag jól teljesítettek a fő vezetési kritériumok tekintetében, de a kopás-teszt egyetlen kielégítő teljesítménye miatt egy fokozattal leértékelődtek az összeredményben. A Bridgestone Blizzak LM005 meglehetősen jó teljesítményt nyújtott száraz utakon, és nedves utakon a második legjobb eredményt érte el a teszt során. De a valamivel nagyobb kopás mellett a hóban nyújtott teljesítménye már nem lett volna elegendő a általános jó értékeléshez.

Falken Eurowinter HS01 jó eredményeket hozott száraz, valamint havas és jeges út esetén. Jó üzemanyag-fogyasztással rendelkezik ezeken a terepeken, de nedves utakon lepontozásra került, viszont ár/érték aránya nagyon jó.

 

Gyengeségek nedves körülmények között

Az ADAC tesztjén a fennmaradó öt kielégítő gumiabroncs esetében a vezetési jellemzők egyedi gyengeségei az általános értékelés leértékelődéséhez vezetnek.

Kumho Wintercraft WP51 gyengébb értékelést kapott száraz utakon, így meg kell elégedjen az átlagos értékeléssel. Azonban fontos megjegyezni, hogy havas és jeges úton kiválót teljesítménnyel és rendkívül jó üzemanyag-fogyasztással büszkélkedhet. A gumi.hu ajánlásával ár-érték arányban a „legjobb ajánlat”.

Márka mintázat ADAC minősítés Száraz út Nedves út Havas út Jeges út Fogyasztás Zajszint Kopás
Dunlop Winter Response 2 2,2 2,0 2,1 2,0 2,4 3,0 1,8 2,5
Goodyear UltraGrip 9+ 2,2 2,3 1,8 2,0 2,0 2,8 2,3 2,5
Michelin Alpin 6 2,3 1,9 2,5 2,2 2,0 3,1 2,0 2,0
Vredestein Wintrac 2,3 2,5 2,3 2,2 2,0 2,8 1,7 2,0
BF Goodrich g-Force Winter 2 2,6 2,2 2,6 1,9 2,5 3,3 1,7 2,0
Continental WinterContact TS 860 2,7 2,7 1,6 1,9 2,5 2,9 2,4 2,5
Bridgestone Blizzak LM005 3,0 2,5 1,7 2,8 2,3 3,3 2,0 3,0
Falken Eurowinter HS01 3,0 2,3 2,7 2,4 2,4 2,9 2,1 3,0
Laufenn i FIT+ LW31 + 3,0 2,6 2,2 1,9 2,0 2,9 2,2 3,0
Maxxis Premitra Snow WP6 3,0 2,2 2,3 2,6 2,4 2,6 2,3 3,0
Yokohama BlueEarth *Winter V906 3,1 2,1 3,1 2,2 2,4 3,1 2,1 3,0
Barum Polaris 5 3,2 3,0 3,2 2,0 2,0 2,8 1,9 2,5
Nokian WR Snowproof 3,3 2,5 3,3 2,3 2,2 2,9 1,8 2,5
General Tire Altimax Winter 3 3,5 3,4 3,5 1,9 2,1 2,7 1,7 2,0
GT Radial Winterpro2 3,5 3,5 3,5 2,4 2,4 2,7 2,1 3,0
Kumho Wintercraft WP51 3,6 3,6 3,0 2,5 2,4 3,2 2,5 2,5

 

 

Gyengeségek száraz és nedves körülmények között

Az ESA-TECAR Supergrip Pro (hazánkban jelenleg nincs forgalomban), a Sava Eskimo HP2 és a Fulda Kristall Control HP 2 általános besorolását a száraz és nedves körülmények közti szereplésének gyengeségei miatt csökkentették.

A mezőny harmadik része: a fennmaradó öt gumi márkánál különböző okok vezetnek a teszteredményhez. A Firestone Winterhawk 4 száraz úton teljesített rosszabbul, de minden más kritérium szerint átlagos teljesítményt mutatott. A Pirelli Winter Sottozero 3 (melynek utódja a Pirelli Winter Cinturato) esetében ezúttal a száraz és nedves körülmények között, valamint a jégen való vezetési jellemzők csak “megfelelőek”. A Toyo Observe S944 kissé rosszabbul teljesített nedves és havas útkörülmények közt, ellenben minden egyéb más úton jól tejesített. A Maxxis Premitra Snow WP6 pedig havon és jégen szerepelt gyengébben.

Az ADAC szerint két típust nem ajánl a teszt alapján, a Goodrize Z-507 Zuper Snow-t és a Linglong Green-Max Winter UHP-t.

Mielőtt döntene, ne feledje megnézni az ár/érték arányt!

Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás