ADAC TÉLI GUMI TESZT 2024. – 215/55 R17

ADAC TÉLI GUMI TESZT 2024. – 215/55 R17

 

Az ADAC legfrisebb tesztje során 16 különböző 215/55 R17 méretű gumiabroncsot vizsgált, és világosan látszott, hogy a legjobb gumik képesek voltak egyensúlyban tartani a teljesítményt a legkülönbözőbb útviszonyok között is.

 

 

A 2024-es ADAC teszt eredmények összefoglalója:

  • 3 abroncs kapott „jó” minősítést – ezek a gumik minden szempontból jól teljesítettek.
  • 7 abroncs „kielégítő” értékelést szerzett, mivel kisebb hiányosságokat mutattak egyes útviszonyok között.
  • 3 gumi „megfelelő” minősítést kapott, ezeknél a teljesítmény már érezhetően alacsonyabb volt.
  • 3 abroncs „elégtelen” eredményt ért el, ami azt jelenti, hogy nem javasolt a használatuk.

A legnagyobb különbségek a nedves úton való fékezési teljesítményben mutatkoztak meg. Az ADAC teszt szerint a Pirelli Cinturato Winter 2 bizonyult a legjobbnak ebben a kategóriában, 34,2 méteres fékúttal 80 km/h sebességről való teljes fékezés mellett. Ezzel szemben a Kenda Wintergen 2 KR501 41,1 méteren állt meg, ami jelentős különbség, különösen vészhelyzetben.

 

Teszteredmények:

 

nagyon jó

0,6 – 1,5

1,6 – 2,5

megfelelő

2,6 – 3,5

nem megfelelő

4,6 – 5,5

A 2024-es téli gumi teszt eredményei között kiemelkedik három abroncs, amelyek „jó” minősítést kaptak. Az élmezőnyben szereplő Goodyear UltraGrip Performance 3 és a Dunlop Winter Sport 5 nem véletlenül kerültek az első két helyre. Mindkettő kiválóan teljesített száraz, nedves és téli körülmények között is, és a vezetésbiztonség terén egyaránt 2,1-es pontszámot értek el.

 

A Goodyear viszont a környezetvédelmi értékelések terén is kimagasló eredményeket produkált, ami a teszt végeredményének 30%-át teszi ki. Ennek köszönhetően 2,0-s összesített pontszámmal szerezte meg a biztos győzelmet. Emellett a futásteljesítményét „nagyon jónak” ítélték. Az UltraGrip Performance 3 az üzemanyag-fogyasztás terén is kitűnik, hiszem az abroncs súlya több mint 10%-kal könnyebb a tesztben részt vevő többi modell átlagánál, ami különösen figyelemre méltó ( az összes tesztelt abroncs súlya megtalálható az ábrán).

 

A harmadik helyezett a Vredestein Wintrac Pro lett, amely 2,4-es eredményt ért el. Ez a gumi különösen a téli teljesítményével tűnik ki, bár száraz és nedves utakon, valamint környezeti szempontból nem tudta teljesen felvenni a versenyt a másik két abronccsal.

 

A középmezőny

A ADAC szakértői szerint hét abroncs kapott „ajánlott” minősítést, összesített értékelésük 2,6 (például a Semperit Speed-Grip 5 és a Hankook Winter i*cept RS3) és 3,3 (Firestone Winterhawk 4) között mozog, így elfogadható alternatívát nyújtanak. Ide tartozik a Continental WinterContact TS 870 P is: bár „kielégítő” eredménnyel zárta a tesztet, nem okoz kellemetlen meglepetéseket, és megfelelhet az Ön elvárásainak.

 

A középmezőny gumiabroncsai általában jó téli teljesítményt nyújtanak, mint például a GitiWinter W2, amely enyhe hátrányokkal rendelkezik ( 3,1 –es összminősítéssel). A Yokohama BluEarth-Winter V906 és a Firestone Winterhawk 4 szintén „kielégítő” minősítést kaptak mind a vezetésbiztonság, mind a környezetvédelmi teljesítmény szempontjából.

 

Forrás: ADAC

Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás