ADAC TÉLI GUMI TESZT 2024. – 215/55 R17
Az ADAC legfrisebb tesztje során 16 különböző 215/55 R17 méretű gumiabroncsot vizsgált, és világosan látszott, hogy a legjobb gumik képesek voltak egyensúlyban tartani a teljesítményt a legkülönbözőbb útviszonyok között is.
A 2024-es ADAC teszt eredmények összefoglalója:
- 3 abroncs kapott „jó” minősítést – ezek a gumik minden szempontból jól teljesítettek.
- 7 abroncs „kielégítő” értékelést szerzett, mivel kisebb hiányosságokat mutattak egyes útviszonyok között.
- 3 gumi „megfelelő” minősítést kapott, ezeknél a teljesítmény már érezhetően alacsonyabb volt.
- 3 abroncs „elégtelen” eredményt ért el, ami azt jelenti, hogy nem javasolt a használatuk.
A legnagyobb különbségek a nedves úton való fékezési teljesítményben mutatkoztak meg. Az ADAC teszt szerint a Pirelli Cinturato Winter 2 bizonyult a legjobbnak ebben a kategóriában, 34,2 méteres fékúttal 80 km/h sebességről való teljes fékezés mellett. Ezzel szemben a Kenda Wintergen 2 KR501 41,1 méteren állt meg, ami jelentős különbség, különösen vészhelyzetben.
Teszteredmények:
nagyon jó
0,6 – 1,5
jó
1,6 – 2,5
megfelelő
2,6 – 3,5
nem megfelelő
4,6 – 5,5
A 2024-es téli gumi teszt eredményei között kiemelkedik három abroncs, amelyek „jó” minősítést kaptak. Az élmezőnyben szereplő Goodyear UltraGrip Performance 3 és a Dunlop Winter Sport 5 nem véletlenül kerültek az első két helyre. Mindkettő kiválóan teljesített száraz, nedves és téli körülmények között is, és a vezetésbiztonség terén egyaránt 2,1-es pontszámot értek el.
A Goodyear viszont a környezetvédelmi értékelések terén is kimagasló eredményeket produkált, ami a teszt végeredményének 30%-át teszi ki. Ennek köszönhetően 2,0-s összesített pontszámmal szerezte meg a biztos győzelmet. Emellett a futásteljesítményét „nagyon jónak” ítélték. Az UltraGrip Performance 3 az üzemanyag-fogyasztás terén is kitűnik, hiszem az abroncs súlya több mint 10%-kal könnyebb a tesztben részt vevő többi modell átlagánál, ami különösen figyelemre méltó ( az összes tesztelt abroncs súlya megtalálható az ábrán).
A harmadik helyezett a Vredestein Wintrac Pro lett, amely 2,4-es eredményt ért el. Ez a gumi különösen a téli teljesítményével tűnik ki, bár száraz és nedves utakon, valamint környezeti szempontból nem tudta teljesen felvenni a versenyt a másik két abronccsal.
A középmezőny
A ADAC szakértői szerint hét abroncs kapott „ajánlott” minősítést, összesített értékelésük 2,6 (például a Semperit Speed-Grip 5 és a Hankook Winter i*cept RS3) és 3,3 (Firestone Winterhawk 4) között mozog, így elfogadható alternatívát nyújtanak. Ide tartozik a Continental WinterContact TS 870 P is: bár „kielégítő” eredménnyel zárta a tesztet, nem okoz kellemetlen meglepetéseket, és megfelelhet az Ön elvárásainak.
A középmezőny gumiabroncsai általában jó téli teljesítményt nyújtanak, mint például a GitiWinter W2, amely enyhe hátrányokkal rendelkezik ( 3,1 –es összminősítéssel). A Yokohama BluEarth-Winter V906 és a Firestone Winterhawk 4 szintén „kielégítő” minősítést kaptak mind a vezetésbiztonság, mind a környezetvédelmi teljesítmény szempontjából.
Forrás: ADAC